İçeriğe geç

İleti Öğrenci Dergisi

Sayı 2

Bulmaca Cevapları

  1. GÜRÜLTÜ: İletişim sürecinde mesajın iletilmesini engelleyen veya yanlış anlaşılmasına neden olan etkenlerdir.
  2. İTİBAR: Bir kişi, kurum veya markanın toplum nezdindeki değerini, güvenilirliğini ve saygınlığını ifade eder.
  3. METAVERSE: Sanal ve gerçek dünyanın birleştiği, sosyal, ekonomik ve kültürel anlamda geniş çaplı etkileşimli bir dijital evren veya platformdur.
  4. EMPATİ: Başkalarının duygularını anlama ve onların bakış açısını anlayışla paylaşma yeteneğidir.
  5. BARTER: Mal veya hizmetlerin doğrudan takas edildiği bir ticaret/iş yöntemidir.
  6. BERNAYS: Modern halkla ilişkilerin babasıdır.
  7. PROAKTİF: Beklemek yerine potansiyel sorunları önceden tanımlayarak ve çözümler üreterek hareket etmektir.
  8. VİZYON: Bir kişinin veya kurumun geleceğe yönelik hedeflerini, planlarını ve görüşlerini ifade eder.
  9. ADVERTORİAL: Reklam ve editöryel içeriğin birleştiği, reklam amaçlı yayınlanan içeriklerdir.
  10. İNTRANET: Bir kurum veya organizasyonun içinde kullanılan, güvenli bir ağ üzerinden çalışan özel iletişim ve bilgi paylaşım sistemi olarak kullanılan platformdur.
  11. B2B: İşletmeler arasında ürünleri tanıtmak veya satmak için kullanılan pazarlama faaliyetlerini ifade eden kısaltmadır.
  12. ALGI YÖNETİMİ: Bir kurumun veya bireyin hedef kitle üzerinde olumlu bir imaj oluşturmak, algıyı şekillendirmek ve yönlendirmek için stratejik iletişim ve eylemleri kullanma sürecidir.
  13. REVİZE: Bir metnin, raporun, makalenin veya tasarımın daha önceki sürümünün düzeltilmesi, güncellenmesi veya yeniden hazırlanması sürecidir.
  14. BANNER: Genellikle web sitelerinde veya dijital platformlarda kullanılan, genişlik ve yüksekliği farklılık gösterebilen görsel reklam panolarıdır.
  15. STRATEJİ: Belirli bir hedefe ulaşmak için izlenen plan veya yol haritasını ifade eder.
  16. İMAJ: Bir kişinin veya kurumun dışarıya yansıttığı görüntü, tarz ve tutumu ifade eder.
  17. İLETİŞİM: Kurulmaması imkânsız olan günlük faaliyettir.